הובלת ממשקים ושותפויות למנהלי תחומים
רציונל
מנהלי התחומים הם חלק ממטה המשרד ומהווים שדרת ניהול ביניים משמעותית. תפקידם החדש יחסית במערך הארגוני במשרד עובר בתקופה זו בחינה והסדרה.
כחלק מהתהליך התבצע ניתוח עיסוק של התפקיד וקבוצת וזוהו המיומנויות הנדרשות בו.
מטרת הקורס היא להקנות למנהלי התחומים מיומנויות ליבה החיוניות לביצוע תפקידם.
אוכלוסיית היעד
מנהלי תחומים במשרד
הנושאים העיקריים בקורס
- אוריינטציה לעבודה ממשלתית וארגונית
- ניתוח תפיסת תפקיד וגיבוש זהות מקצועית של מנהלי תחומים
- ממשקי העבודה של מנהלי תחום – ניתוח ותובנות
- מיפוי ואבחון של זירת הפעולה שלי ויצירת מפת שותפים
- פיתוח מיומנות רתימה וגיוס (פורמלי וא-פורמלי) ויצירת שותפויות בעלות ערך
- ניהול התנגדויות
- ניהול והובלת שותפויות מקצועיות מותאמת לצרכי התחום
- פרקטיקות ניהול בתנאי אי וודאות
- היכרות עומק עם המחוז ובניית מנגנונים לקשר אפקטיבי מטה – מחוז
- יצירת מעורבות בשטח – זיהוי צרכים, דיוק מדיניות ודרכי עבודה אל מול המחלקות לשירותים חברתיים והמסגרות
- למידת שלבי מעגל השיתוף וכלים להובלת שיתוף ציבור
- ממשקי עבודה מול חברה אזרחית ואקדמיה
- כלים לייצוג מדיניות המשרד בפורומים שונים כמו: כנסים, פאנלים, ועדות כנסת ועוד
- תפקיד מנהל התחום בקידום תהליכי רכש חברתי
מבנה הקורס
הקורס מתחיל בפרק המבוא שמטרתו להתבונן ולהכיר לעומק את טריטוריית העבודה שלנו בזירה הממשלתית. לצד מרחב העבודה נעמיק בזהות האישית והמקצועית שלנו כמנהלי תחומים במשרד. מה תפיסת התפקיד ותחומי האחריות שלנו.
לאחר מפגשי המבוא נצלול לעולם השותפויות. נבנה את מפת השותפים שלנו ונסווג אותה לפי סוגים שונים של שותפים הדורשים מאתנו משאבים שונים.
נזהה מה הקריטריונים לשותפות טובה? אילו תנאים דרושים לשותפות מצליחה ואפקטיבית? איך להפוך ליזמים בעולם השותפויות? ובסופו של דבר איך לנהל שותפויות במרחב העבודה שלנו.
במהלך הקורס נעמיק ונחקור את הממשקים המרכזיים שלנו, נרכוש כלים לקדם ממשקים לעבודה יעילה ולשיתופי פעולה מצליחים:
- עבודת מטה – מחוז
- עבודה מול המחלקות לשירותים חברתיים והמסגרות
- שותפויות מול חברה אזרחית ואקדמיה
בקורס יינתן דגש על חיבור משמעותי בין תכני הקורס לעבודה המעשית של מנהלי התחומים, וילווה במטלה שתאפשר התנסות פרקטית בכלים הנלמדים.